Творчий учитель        Субота, 16.12.2017, 13:11
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Психологія [14]
Українська мова та література [0]
Іноземна мова [51]
Виховна робота [15]
Природничо-математичні предмети [5]
Спеціальна освіта [1]
початкова освіта [2]
Технології [0]
Предмети естетичного циклу [2]
Логопедія [5]
Міні-чат
Наше опитування
Хто Ви, відвідувач нашого сайту?
Всього відповідей: 74
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Код кнопки
Форма входу
Головна » Файли » Психологія [ Додати матеріал ]

Суїцидальна поведінка: міфи та реальність
28.07.2011, 16:23

МЕТА: дати визначення поняттю «суїцид»; визначити основні причини вчинення самогубств; проаналізувати основні шляхи попередження самогубств; усвідомити основні міфи і факти про суїцид.

ОБЛАДНАННЯ: фліпчарт, маркери, пам’ятка «Прийоми налаштування контакту з людиною, схильною до самогубства».

ЧАС: 1 год.

Вступне слово психолога. (3 хв.)

Психолог розповідає учасникам про тему й мету тренінгу, про те, чому дана тема актуальною для нашого закладу.

Вправа «Привітання» (6 хв.)

Мета: зняти психологічне напруження, налаштуватися на подальшу роботу.

        Кожен учасник вітається з іншими потисканням рук, називаючи при цьому своє ім’я; потім – називаючи ім’я того, з ким він вітається.

Вправа «Правила групи» (5 хв.)

Мета: усвідомити себе групою, виробити правила ефективної групової роботи.

        Ведучий пропонує кожному учасникові написати кілька правил, які, на його думку, зроблять роботу групи більш ефективною. Потім кожному пропонують зачитати написане. Далі група, за допомогою ведучого, складає загальний список правил, обираючи найвдаліші. Хтось із учасників групи записує їх на фліпчарті.

Мозковий штурм «Що таке суїцид» (3 хв.)

Мета: дати визначення поняттю «суїцид, суїцидальна поведінка».

        Тренер пропонує дати визначення терміну «суїцидальна поведінка». Відповіді учасників записуються на фліпчарті.

Інформаційне повідомлення «Суїцидальна поведінки,  причини, що її зумовлюють» (8 хв.)

        Самогубство (суїцид» - це крайній вид ауто агресії, навмисне само позбавлення життя.

        Виділяють чотири види самогубств: егоїстичне (трапляється, коли індивід слабко пов'язаний із суспільством і живе, повністю від нього відокремлений); апомічне (результат неспроможності людини пристосуватися до швидких змін у суспільстві); фаталістичне (результат посиленого контролю групи над індивідом, якому стає нестерпною надмірна опіка); альтруїстичне (трапляється, коли особа відчуває надобов’язок і ставить інтерес групи вищий за власний).

        Розрізняють три причини суїцидальної поведінки: бажання вбити, бажання бути вбитим, бажання померти.

        В наш час збільшується кількість молодих людей, які вчинюють самогубство чи спробу до суїциду. Які ж основні мотиви суїцидальної поведінки серед молоді:

1.     переживання образи, одинокості, відчуженості;

2.     реальна або уявна втрата батьківської любові, нерозділене кохання, ревнощі;

3.     переживання, пов’язані зі смертю одного з батьків, розлучення батьків;

4.     почуття провини, сорому, образи, незадоволення собою;

5.     страх перед ганьбою, глузуванням, приниженням;

6.     страх перед покаранням;

7.     любовні невдачі, вагітність;

8.     почуття помсти, шантажу;

9.     бажання привернути до себе увагу, викликати жаль, співчуття;

10. співчуття або наслідування приятелів, героїв книг.

Вправа «Міфи і факти про суїцид» (10 хв.)

Мета: усвідомити, що є правда, а що неправда стосовно суїцидальної поведінки; закріпити знання по темі.

Завдання: учасники діляться на дві групи. Кожна група отримує картку з твердженнями про самогубства. Завдання одній групі: визначити істинні твердження, іншій – хибні.

 

Коли підлітки говорять про суїцид, вони тільки намагаються привернути до себе увагу. Найкраще ігнорувати їх

Хибне

Самогубство відбувається без попередження

Хибне

Самогубство відбувається на всіх рівнях суспільства й у всіх соціальних класах

Істинне

Усі суїцидальні особистості страждають від психічних розладів

Хибне

Розмова про самогубство з дорослими може заохотити їх зробити суїцид

Хибне

Якщо людина зробила в минулому суїцидальні спробу, це не означає, що вона завжди буде суїцидною особистістю

Істинне

Люди, що хочуть скоїти самогубство, завжди цілком налаштовані на смерть

Хибне

Більшість людей, що вмирають унаслідок завершеного суїциду, намагалися скоїти самогубство раніше

Істинне

Усі дії під час суїцидальної спроби є імпульсивними, що свідчить про відсутність чи про недостатнє попереднє планування

Хибне

Більшість суїцидальних особистостей знаходяться депресивному стані

Істинне

Більшості суїцидів можна запобігти

Істинне

Не існує значимого зв’язку між нарко- , токсикоманією і суїциддальною поведінкою

Хибне

 

Вправа «Проблемна ситуація» (10 хв.)

Мета: отримати навички допомоги потенційному суїциденту у критичній ситуації; узагальнити знання отримані під час тренінгу.

Завдання групам: розробити заходи щодо попередження суїциду та допомогу при його виникненні.

Ситуація 1. Дівчинка-підліток закохалася  у старшокласника, але той не відповідає взаємністю. Через нерозділене кохання вона почала відставати в навчанні. Вдома через це виникають проблеми з батьками. Ви випадково дізналися, що вона не бачить іншого виходу з ситуації, як вчинити самогубство. Ваші дії у даній ситуації.

Ситуація 2. Учень має комплекс неповноцінності. У класі його постійно цькують, вдома батьки розлучилися. Йому хочеться звільнитися від клейма неповноцінного, він відчуває провину за розлучення батьків. В усіх негараздах винен він. Тому вирішує вчинити самогубство. Ваші дії у такій ситуації.

Інформаційне повідомлення «Основні правила надання допомоги         потенційним суїцидентам» (8 хв.)

Мета: визначити головні правила надання допомоги потенційним суїцидентам.

1.     Не впадайте в паніку. Демонструйте рішучість і спокій. Спокійна, виважена поведінка (нічого особливого не сталося) сприяє виявленню з боку суїцидентам довіри до вашої особи.

2.     Створіть турботливу, доброзичливу атмосферу. Вона підбадьорить. Безумовне прийняття такої людини допоможе вам проникнути в її ізольовану душу.

3.     Підштовхніть до розмови. Якщо людина перебуває у депресивному стані, вона має потребу говорити, а не слухати когось. Сповнена сильного почуття відчуження, вона не завжди готова сприймати ваші поради, відгукнутися на ваші думки і потреби. Вона страждає від болю, але не знає виходу. Залишайтеся спокійними і уважним слухачем, намагаючись не впустити вадливої інформації.

4.     Дійте так, ніби ви не обмежені в часі для бесіди. Обмежуючи час спілкування з пригніченою людиною, ви можете стати каталізатором завершення суїциду.

5.     Намагайтеся працювати над відродженням надії та шукати альтернативи. Важливо допомогти суїцидальним особам зрозуміти, що не потрібно зупинятися на одному полюсі емоцій. Людина може любити і водночас інколи відчувати ненависть: сенс життя не зникає, навіть якщо воно приносить душевні страждання.

6.     Не будьте шокованими і не висловлюйте відразу. Ні в якому разі не виявляйте агресії, якщо присутні під час розмови про самогубство., і спробуйте не висловлювати обурення тим, що почули. Це може принизити почуття суїцидентам і примусити почуватися ще більш непотрібним.

7.     Дозволяйте суїцидентам відчувати жалість до себе, якщо це допоможе їм розправити крила. Але не сперечайтеся і не пропонуйте невиправданих утіх. Прагніть тактовно шукати сфери, в яких кожна людина відчуває значимість і сенс свого життя та діяльності.

8.     Будьте впевнені, що ви випробували всі можливі методи. В кінці не забудьте приділити час особі, обговоривши бесіду

Вправа «Побажання» (7 хв.)

Мета: зняти психологічне напруження, рефлексія.

        Зараз ми з вами можемо висловити свою подяку й побажання один одному на закінчення нашої зустрічі. (Усі по колу виловлюються)

        Доброзичливість людей         один до одного може допомогти не тільки у розв’язанні конфліктів, а й запобігти самогубству.

        Закінчимо нашу зустріч на оптимістичній ноті, з вірою в те, що кожен із нас може внести свою часточку добра в людські стосунки. Станемо в коло, візьмемося за руки й уявимо, як ми передаємо один одному найкращі побажання, тепло свого серця, добру енергію – нехай вона дістанеться ще й іншим людям, зробить їхнє життя світлішим і радіснішим, допоможе знайти вихід зі скрутних життєвих ситуацій.

Категорія: Психологія | Додав: Іриночка
Переглядів: 1882 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2  
Взагалі, тренінг я розробляла для педпрацівників. Моя думка, що для дітей масово такі тренінги можна проводити з профілактичною та розяснювальною метою, а не для корекції поведінки.

1  
Дякую за цікавий матеріал. Ось тільки у мене виниклло таке питання. Чи не вважаєте Ви, якщо спеціально організовувати такі тренінги для учнів (особливо з одного класу), то закриті діти можуть ще більше увійти в себе, тому, що вони однаково не покажуть свою зацікавленість до даної теми, через боязнь бути висміяними іншими учнями?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IP адреса
Пошук
Друзі сайту


Старобабанівська загальноосвітня школа Study English with us!

Людмила та Ірина Кожухівські © 2017


Безкоштовний хостинг uCoz