Творчий учитель        Четвер, 28.03.2024, 11:48
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Психологія [14]
Українська мова та література [0]
Іноземна мова [51]
Виховна робота [15]
Природничо-математичні предмети [5]
Спеціальна освіта [1]
початкова освіта [2]
Технології [0]
Предмети естетичного циклу [2]
Логопедія [5]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Код кнопки
Форма входу
Головна » Файли » Психологія [ Додати матеріал ]

Насильство як фактор руйнівного виховного впливу
28.10.2011, 21:40

МЕТА: сприяти формуванню вчительської компетенції через підвищення рівня поінформованості про сучасні підходи, форми і методи педагогічного виховання.

ЗАВДАННЯ: визначити разом з учителями поняття «насилля», розглянути його види, відпрацювати можливі реакції дитини на насильство, показати учителям, що любов є головним методом виховання.

ТРИВАЛІСТЬ: 1,5 год.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вступне слово психолога (3 хв.)

Кожній людині хочеться, щоб її оточували добрі люди, які поважають себе та інших, щоб не треба було боятися вийти на вулицю пізно ввечері, зачинятися за залізними дверима та багатьма замками, ставити грати на вікнах. Але жорстокість існувала завжди й існує нині. Насильство трапляється майже всюди. Починаючи з сім'ї, поширюється у навчальних закладах, в організаціях і установах. Темою нашого сьогоднішнього заняття я обрала  «Насилля як фактор руйнівного виховного впливу». Тому сьогодні я хочу, щоб ми зупинились і подумали: чому виникає насилля, яким буває та як його попередити, а також ознайомились б з сучасними підходами, формами і методами педагогічного виховання.

Основні завдання:

·       визначити разом з учителями поняття «насилля»,

·       розглянути його види,

·       відпрацювати можливі реакції дитини на насильство.

 Гра-розминка «Імена-якості» (8 хв.)

Мета: підвищення згуртованості групи, активізація уваги усіх учасників

Кожен учасник називає яку-небудь якість особистості чи властивість характеру, що починається на першу букву власного імені. Вправа спрямована на знайомство, створення доброзичливої атмосфери, усвідомлення себе як особистості.

Прийняття правил (4 хв.)

Кожен з учасників називає умову, за якої йому було б комфортно працювати. Усі пропозиції записують на аркуші паперу чи дошці.

Визначення очікувань учасників (8 хв.)

Мета: сформувати мотивацію до роботи.

Ведучий звертається із пропозицією обдумати, чого вчителі очікують від заняття. Учасники записують свої очікування та відповідають.

Інформаційне повідомлення «Насилля – це…» (10 хв.)

Мета: пояснити учасникам поняття «насильство».

Всесвітня організація охорони здоровя (ВООЗ) визначає насилля як глобальну загрозу здоров’ю. за даними статистики, у світі кожна четверта жінка та кожен десятий чоловік зазнає його.

Взагалі, насилля – це застосування прийомів різноманітного психологічного та фізичного тиску щодо іншої людини для встановлення повного або часткового контролю над нею. Простіше кажучи, насилля – це дії, які принижують людську гідність, завдають шкоди здоров’ю, а іноді й життю людини.

Існують такі його види:

ü    фізичне

ü    психологічне

ü    сексуальне

ü    економічне

Відповідно до статистичних даних в Україні 44% батьків не зникають інших методів виховання, крім тілесного покарання; 13% школярів декларують, що вони зазнають фізичного насильства від однолітків, а 24% - дискримінації вчителів.

Наслідками насильства стають асоціальні форми поведінки, незадовільне навчання, зневажливе ставлення до інших. У молодих людей може виникнути ворожість, недовіра до педагогів, вони діятимуть імпульсивно, навмання.

Робота в групах «Як ви розумієте види насилля?» (15 хв.)

Мета: засвоїти поняття про види насилля; визначити, у чому полягає кожен із них.

Ведучий пропонує учасникам об’єднатися у чотири групи за видами насильства: психологічне, економічне, сексуальне, фізичне. Далі кожна з груп на аркуші паперу дає відповіді на запитання «Як ви розумієте цей вид насилля?» (ДОДАТОК 1) Презентація кожної групи. Напрацювання спів ставляють із заздалегідь підготовленими написами-розшифровками видів насильства.

Психологічне насилля – ізоляція; контроль; словесне приниження; обіцянки, що погане ставлення припиниться; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

 

Фізичне насилля – удари по лицю; раптові спроби схватити; кусання; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; плювання на людину; використання ножа чи зброї; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; штовхання на землю; удушення; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї;

 

Економічне насилля – відмова у доступі до грошей; пошкодження вашої власності; змушування працювати; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; строгий контроль витрат; запис боргів на ваше ім’я;

 

Сексуальне насилля – насильницький статевий акт; схиляння до проституції; удари по геніталіях; зараження венеричними хворобами; насильницька мастурбація; насильницький оральний, анальний секс; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; експлуатація; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів

Вправа «Демонстрація сили» (15 хв.)

Мета: дати зрозуміти учасникам відчуття та реакції дитини на кожен із видів насилля.

Обирають чотири пари з-поміж учасників. Кожна пара отримує проблемну ситуацію кожного з видів насилля. У парах розігрують ситуації. Далі на ватмані чи дошці записують відповіді осіб на запитання «Що ви відчували у даній ситуації?», «Що ви хотіли зробити у даній ситуації?». Після цього перечитують усі відповіді, звертаючи увагу на те, чи є щось позитивне у відчуттях, чи є бажання діяти при такому спілкуванні.

Ситуація 1. Психологічне насильство. Батьки постійно говорять дитині, що вона нездара, всіляко принижують, з неї нічого не вийде, вона нічого не вміє і не може робити, тому і братись їй ні за що не треба, обзивають дебілом, несповна розуму.

Ситуація 2. Фізичне насильство. За будь-якої провини дорослі погрожують дитині фізичними розправами, можуть штовхнути, вдарити, залякують предметами (ніж та інші), схиляють до самогубства (краще б втопився чи повішався).

Ситуація 3. Економічне насильство. Дорослі змушують дитину тяжко фізично працювати, при цьому врізають всі матеріальні витрати на дитину, не дають кишенькових грошей, за все виставляють рахунок (їжа, одяг, тепло, постіль – все дитина повинна заробити).

Висновок: отже, якщо у вас виникали такі почуття і наміри, то схожа ситуація і з дітьми. Вони дуже часто роблять те, що хотілося зробити вам. То чи не варто нам замислитися: як ми спілкуємося зі своїми дітьми?

Вправа «Виховання любов’ю» (7 хв.)

Мета: показати учителям, що саме любов до дітей є основою виховання.

Легенда «Про Нарциса»

Німфи на березі річки оплакували смерть Нарциса, якого покарав Зевс за те, що він милувався лише собою і не помічав нікого навкруги. І зауважили німфи, що річка теж зажурилася. «Що з тобою? – запитали вони. – Хто тебе образив?» Річка відповіла: «Я сумую за Нарцисом… Як прикро, що він більше не прийде до мене». Тоді німфи сказали, що вони заздрять річці, адже вона так часто могла милуватися красою Нарциса, його волоссям, граційною ходою. «Ми любили його, бо він схожий на нас… Але розглядати його світлий образ годинами – це щастя, якого не випало на нашу долю. Ти – найщасливіша у світі! Ти могла насолоджуватися від споглядання його краси, коли він годинами милувався у твоїх водах», - шепотіли захоплено лісові німфи. «Хіба він був красивий? – здивувалася річка. Я не помітила його краси, бо щоразу, коли він дивився в мої води, я була зачарована побаченим – своїм відображенням у його очах… Щоразу бачила в його очах свою красу!»

Так побажаємо собі й кожному, щоб в очах своїх дітей ми бачили свою душевну красу, а вони в наших лише батьківську любов! Бо обов’язок без любові породжує ворожість. Відповідальність без любові породжує безкомпромісність. Справедливість без любові породжує суворість. Розум без любові породжує жорстокість. Ввічливість без любові породжує лицемірство. Порядок без любові породжує дріб’язковість. Гідність без любові породжує пиху. Володіння без любові породжує хтивість. Віра без любові породжує фанатизм. Життя без любові не має сенсу.

Вправа «Що я хочу побажати собі та сусіду праворуч?» (7 хв.)

Мета: релаксація, рефлексія.

Учасники по черзі кладуть руку на плече сусіда праворуч і відповідають на запитання «Що я хочу побажати собі та сусіду праворуч?».

Висновок: тільки бажаючи хорошого одне одному, можна осягти значного успіху.

Зворотній зв'язок (5 хв.)

Кожен учасник відповідає на запитання анкети

1.     Інформація, яку ви отримали, була для вас: новою, частково новою, відомою.

2.     Які ще питання вам хотілося б розглянути? ________________________________

3.     Які у вас є побажання щодо вдосконалення теоретичної і практичної частин заняття? _____________________________________________________________

4.     А ще я хочу додати ____________________________________________________

Щасти вам у вихованні дітей!

 

ДОДАТОК 1
 
Психологічне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

Фізичне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

 Економічне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

Сексуальне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

 

Категорія: Психологія | Додав: Іриночка
Переглядів: 1521 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IP адреса
Пошук
Друзі сайту


Старобабанівська загальноосвітня школа Study English with us!

Людмила та Ірина Кожухівські © 2024


Безкоштовний хостинг uCoz